Seitsemän kymmenestä amerikkalaisesta lukion opettajasta ajattelee, että jokaiselle oppilaalle pitäisi laatia heidän vahvuuksiaan korostava koulutus. Se, että kaikille opiskelijoille on sama opetussuunnitelma ja opetusmenetelmät, on heidän mukaansa menneisyyttä. Moni kasvatusalan ammattilainen ja vanhempi on maailmanlaajuisesti samaa mieltä.
Perinteinen luokkahuonemalli näyttää vaativan muutosta. Ylivoimaisesti suurin osa opettajista haluaa, että luokkahuoneessa on alle 20 oppilasta. Kyselyn mukaan suurin osa, 86 prosenttia lukion opettajista, uskoo henkilökohtaisen oppimisen olevan parempi vaihtoehto perinteiselle ryhmäoppimiselle. Tällöin tavoitteena on räätälöidä oppiminen kunkin oppilaan vahvuuksien, tarpeiden, taitojen ja kiinnostuksen kohteiden mukaan.
Luokkahuoneet kaipaisivat myös muutoksia. Opettajat haluaisivat tilan, joka mahdollistaa joustavuuden pienryhmätyöskentelyyn ja henkilökohtaiseen opetukseen. Kaikki oppilaat eivät yksinkertaisesti mukaudu muottiin.
– Kaikista palveluista on tulossa yhä yksilöllisempiä jatkuvasti muuttuvassa maailmassa ja luokkahuoneen edessä luennoivien opettajien tavat ovat vanhentuneita, sanoi tutkimuksen teettäneen Learn4Life koulujen päällikkö Shellie Hanes.
Huomion kiinnittäminen jokaiseen oppilaaseen yksilötasolla luo kiinnostavamman ja interaktiivisemman oppimiskokemuksen. Lisäksi 59 prosenttia vastanneista uskoo, että se voi auttaa oppilaita rakentamaan myönteisiä suhteita opettajiinsa ja ikätoveriinsa, mikä lopulta vähentää konflikteja ja negatiivista käyttäytymistä.