Suomalaisten S-ryhmän kauppojen hyllyiltä vuosikymmenten ajan tutuksi tulleet Rainbow-tuotteet katoavat. S-ryhmä kertoi lehdistötilaisuudessa torstaina lopettavansa Rainbow-brändin.
Rainbow-tuotteiden tilalle tulee yhteispohjoismainen tuotesarja Coop. Uudistus tapahtuu vaiheittain parin seuraavan vuoden aikana. Nykyiset Rainbow-pakkausmateriaalit ja tuotteet käytetään loppuun.
S-ryhmän mukaan yhteispohjoismaisella sarjalla voidaan varmistaa, että edullisten merkkien tarjonta voidaan turvata jatkossakin. Coop-tuotteita on jo joidenkin vuosien ajan ollut myynnissä suomalaiskauppojen valikoimissa.
Rainbow-tuotemerkki lanseerattiin jo vuonna 1967. Sarjan suosittuja tuotteita ovat edustaneet muun muassa karjalanpiirakat, tomaattimurska ja lager-olut. Sosiaalisessa mediassa uutinen on otettu vastaan pettymyksenä, ja tilanne on saanut monet muistelemaan kokemuksiaan kyseisen merkin tuotteista vuosien varrelta.