McDonald’s-ketjun ravintoloissa ilmeni perjantaina 15. maaliskuuta ongelmia eri puolilla maailmaa. Tietojärjestelmässä ilmennyt laajamittainen ongelma vaikeutti tilausten tekemistä ja ruoan tarjoilua. Vika vaikutti myös McDonald’sin älypuhelinsovellukseen.
McDonald’s-ketjun tietojärjestelmässä ilmeni Daily Mail -lehden mukaan ongelmia perjantai-aamuna ainakin Australiassa, Uudessa-Seelannissa, Japanissa, Iso-Britanniassa ja Kanadassa. Ongelman syy ei ollut toistaiseksi tiedossa. McDonald’sin edustajat kertoivat lehdelle selvittävänsä asiaa.
Tietojärjestelmän vian vuoksi osassa ravintoloissa ruokatilauksia jouduttiin kirjaamaan ylös kynän ja paperin avulla. Koska kortti- ja mobiilimaksut eivät onnistuneet, täytyi asiakkaiden maksaa ostoksensa käteisellä. Osan ravintoloista ilmoitettiin olevan kokonaan kiinni niin kauan, kunnes ongelma on ratkaistu.