R-kioskien ilme uudistuu vaiheittain Suomessa. Logo säilyy ennallaan, mutta kioskeissa noudatetaan kansainvälisiä standardeja muun muassa tuotesijoittelun ja värimaailman suhteen. Kioskit ovat jatkossa samantyylisiä kuin muut Reitan Convenience -maiden sisarketjujen liikkeet.
– Olemme tuoneet kioskien värimaailmaan lisää keltaista ja vaaleaa puuta. Tuotteiden sijoittelu on aikaisempaa selvempää. Opasteita on enemmän ja ne ovat paremmin näkyvillä. Uusi värimaailma on lämmin ja valoisa. Uudistuksella halutaan vahvistaa ja kehittää R-kioskin brändiä ja asiakaskokemusta, R-kioskin myymäläkonseptipäällikkö Hanna Lankinen toteaa.
Uudistustyössä on otettu huomioon myös ympäristönäkökohdat, ja esimerkiksi Kruunuvuorenrannan kioskissa jäädytys- ja kylmälaitteet toimivat kaukokylmällä. Kruunuvuorenrannan uusi R-kioski avattiin perjantaina 15. maaliskuuta rakenteilla olevien Kruunusiltojen päähän. Kioski on asuin- ja liiketalon kulmassa, josta avautuu merinäköala.