Alkon litramyynti nousi neljä prosenttia maaliskuussa edellisvuoden vastaavaan ajankohtaan verrattuna. Myynti litroissa oli tämän vuoden maaliskuussa 6,4 miljoonaa litraa. Tämä ilmenee Alkon tuoreesta tiedotteessa.
Viinien myyntilitrat nousivat noin 8 prosenttia, panimotuotteiden 10 prosenttia ja alkoholittomien juomien lähes 4 prosenttia. Punaviinien tapauksessa litramyynti nousi lähes 9 prosenttia. Pääsiäinen on yksi Alkon vilkkaimmista sesongeista, mikä näkyy erityisesti viinien myynnissä.
Tämän pääsiäisen suosikiksi nousivat argentiinalaiset punaviinit, joiden litramyynti nousi jopa 37 prosenttia. Alkon tuotepäällikkö Kirsi Ermeen mukaan yksi syy tälle piilee todennäköisesti argentiinalaisten viinien hinta-laatusuhteessa. Ne toimivat myös hyvin pääsiäisruokien kanssa.
– Viinien tyyli on muuttunut aiempaa kevyemmäksi ja hedelmäisemmäksi. Alkoholipitoisuus on kohtuullinen, eivätkä viinit ole liian isoja ja rotevia, Erme kertoo tiedotteessa.