Monen suomalaisen taskusta löytyy vähintään yhden kauppaketjun bonuskortti. Nyt S-ryhmä on huomauttanut kassalla tapahtuvan yleisen virheen voivan johtaa siihen, ettei bonusta kerry ostoksista. Virhe tapahtuu käyttäessä älylaitetta maksutilanteessa.
Tiedotteen mukaan suomalaiset ovat tottuneet siihen, että maksaminen ja bonuksen kerryttäminen onnistuu samalla kortilla. Puhelimessa ja kellossa tähän tarvitaan kuitenkin kaksi erillistä korttia. Maksupäätteelle näytetään ensin bonusta kerryttävää S-Etukorttia ja tämän jälkeen asiakkaan valitsemaa maksukorttia.
Bonusta ja asiakasomistajaetuja ei saa mobiilisti pelkästään S-Etukortti Visalla maksaessa, vaan käyttöön tulee ottaa erikseen bonusta kerryttävä S-Etukortti. iPhonessa molemmat lisätään yhteen sovellukseen, Apple lompakkoon. Androud-puhelimissa lähiluettava S-Etukortti löytyy S-mobiilista ja maksu hoidetaan esimerkiksi Google Playlla.
– Olemme huomanneet, että kaikki eivät vielä ole tätä ymmärtäneet, vaan osa asiakkaista on ottanut mobiilissa käyttöön vain S-Pankin maksukortin. Tiedossa voi olla ikävä yllätys seuraavana Tilipäivänä, kertoo tiedotteessa S-ryhmän asiakkuusjohtaja Heini Dahlström.