Somepalveluihin ilmestyy aika ajoin erilaisia uudistuksia, eivätkä kaikki ole suinkaan käyttäjien mieleen. Instagramin on paljastettu suunnittelevan uudenlaisten mainosten lisäämistä palveluun. Niitä ei voisi ohittaa.
Syötteeseen ja tarinajulkaisujen väliin ilmestyvät mainokset eivät ole teknologiajätti Metan omistamassa Instagramissa uusi asia. Metan omistamassa palvelussa kokeillaan kuitenkin nyt mainoksia, jotka täytyy katsoa ennen kuin muun sisällön selaamista voi jatkaa. Mainoksissa on aikalaskuri hieman samaan tapaan kuin Youtubessa.
– Testaamme jatkuvasti formaatteja, jotka voivat nostaa mainostajien arvoa, Metan tiedottaja kommentoi asiasta ensimmäisenä uutisoineelle Techcrunch-sivustolle.
Instagramista ei ole toistaiseksi kommentoinut, onko kyseessä maailmanlaajuinen kokeilu. Sosiaalisessa mediassa levinneiden ruudunkaappausten perusteella mainokset näkyvät Instagramin syötteessä videojulkaisuja katsellessa.
Instagram is reportedly testing unskippable ads
The 'ad break' requires users to wait a set amount of time before they're allowed to scroll again pic.twitter.com/IwEG5aYZdj
— Culture Crave 🍿 (@CultureCrave) June 3, 2024