Teosto on kertonut suomalaisten löytävän uuden musiikin parhaiten radion välityksellä. Määrä on suurempi, mitä vanhemmasta väestönosasta on kyse. Nuoremmat sukupolvet hyödyntävät enemmän sosiaalista mediaa.
– Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa 12–65-vuotiaiden yleisin tapa löytää uutta musiikkia on edelleen radio, vaikka sen merkitys on laskenut Pohjoismaissa yhdeksässä vuodessa 39 prosentista 23 prosenttiin. Suomalaisista radioon luottaa yhä 26 prosenttia, Teosto tiedottaa.
Sen sijaan 23-22 prosenttia 12–17 ja 18–29-vuotiaista kertoo löytävänsä uuden musiikin useimmiten TikTokista. Erot nuorten ja vanhempien ikäluokkien TikTokin käytössä näkyvät jo ikäryhmän 30–39 kohdalla: ainoastaan joka kymmenes kolmekymppisistä kertoo löytäneensä uutta musiikkia TikTokista.