Monet tunnetut brändit laittavat aika ajoin logonsa uuteen uskoon. Näin on tekemässä myös japanilainen autovalmistaja Mazda. Yhtiö haki maanantaina 22. heinäkuuta tavaramerkkiä logonsa uudelle versiolle.
Uusi logo ei merkittävästi eroa vanhasta. Se on muodoltaan hieman pyöreämpi, eikä siinä ole kolmiulotteista vaikutelmaa antavia varjostuksia. Moni muukin automerkki on viime vuosina ottanut käyttöönsä vastaavia minimalistisempia logoja.
Mazdan aikaisempi logo oli Autoguide-sivuston mukaan käytössä vuodesta 1997 lähtien. Uuden logon oletetaan olevan osa Mazdan kansainvälistä uudelleenbrändäystä. Toistaiseksi tiedossa ei kuitenkaan ole, tuleeko uusi logo löytymään yhtiön ajoneuvoista, vai käytetäänkö sitä ainoastaan yritystarkoituksissa.
The #Mazda logo will again undergo a change after over 26 years years in its current form. Though not officially announced, it has been learnt that the automaker has submitted a trademark application in Japan which showed a new logo.https://t.co/PRZM5EvMhj pic.twitter.com/pivRQkKRU1
— MotaAuto (@mota_auto98277) July 25, 2024
PS: Lue lisää autoista Jokamies.fi -verkkolehdestä.