Vuoden 2024 Roosa nauhan suunnitteli Vesterinen yhtyeineen

Terveys Viihdeuutiset · Tim Isokivi

Roosa nauha on vuosittainen kampanja, jossa tuetaan suomalaista syöpätutkimusta. Vuoden 2024 Roosa nauhan suunnitteli Vesterinen Yhtyeineen, keulakuvanaan Tero Vesterinen. Kampanjan teemana ovat tänä vuonna keuhkosyövät.

Teema on läheinen Vesteriselle, joka menetti oman isänsä keuhkosyövälle. Vesterinen yhtyeineen suunnitteli rintanauhan lisäksi myös uuden Roosa nauha -rannekkeen. Yhtye on myös tehnyt kampanjaa varten 20. syyskuuta julkaistavan uuden version kappaleestaan Kiljut riemusta.

– Toivo on minulle kaiken perusta. Ajattelen, että ehkä kaikissa synkimmissäkin hetkissä on aina pieni toivon kipinä. Kun yhdessä ryhdytään johonkin, ja kaikki antaa sen oman pienen panoksensa, niin silloin me voidaan saada jotain todella suurta aikaiseksi, kertoo Tero Vesterinen tiedotteessa.

Roosa nauha -keräys on käynnissä 19. syyskuuta – 31. lokakuuta. Roosa nauhoja ja rannekkeita myyvät K-ryhmän kaupat, S-ryhmän liikkeet ja Lindex, alueelliset syöpäyhdistykset ja Rintasyöpäyhdistys – Europa Donna Finland -potilasjärjestö. Kampanjalle voi myös antaa rahalahjoituksen, josta saa tarkempaa tietoa Roosa nauhan sivuilla.