Syksy etenee jo vauhdilla, eikä jouluunkaan ole enää pitkä aika. Tämä näkyy myös Alkon myymälöissä. Glögien myynti on nimittäin jälleen kasvussa vuoden lähestyessä loppuaan.
Glögikauden kuvaillaan alkaneen Alkossa hyvin. Tuoteryhmäpäällikkö Mika Kauppinen kertoo Alkon tiedotteessa glögin myynnin olleen parina ensimmäisenä viikkona noin 20 prosenttia edellisvuotta vilkkaampaa. Alkon tuoteasiantuntijat valikoivat valikoimiin 20 erilaista glögiä 150 tarjousnäytteestä.
– Kun illat pimenee ja kylmenee, valikoituu glögi monen asiakkaan ostoskoriin, kun halutaan fiilistellä syksyä, Kauppinen kertoo.
Perinteiset glögityylit, kuten väkevöidyt punaviiniglögit ja glühweinit ovat säilyttäneet suosionsa. Valikoimissa on trendikkäämpiä juomia. Ne poikkeavat makumaailmansa puolesta perinteisistä glögeistä.