Perunalastu- ja snacksbrändi Taffel uudistaa sipsipussejaan. Jatkossa tarjolla tulee olmeaan kolme erilaista pussikokoa. Samalla pussien materiaali ja ulkoasu muuttuu.
Taffelin mukaan kuluttajatutkimuksissa on käynyt ilmi, että pienempien pakkauskokojen kysyntä on kasvussa. Foodwestin Taffelille tammikuussa toteuttamassa kuluttajatutkimuksessa lähes puolet kertoi ostavansa sipsejä itsensä lisäksi muille. Lähes yhtä moni, 41 prosenttia, osti sipsejä vain itselleen.
Taffelin sipsejä myydään uudistuksen myötä kolmessa uudessa pussikonseptissa, jotka ovat Big Time, Good Time ja Snack Time. Big Time-pussi on vaihtoehdoista suurin. Good Time on keskikokoinen pussi, ja Snack Time vaihtoehdoista pienin.
– Kuluttajien kiinnostus pienempiin pussikokoihin on ollut kasvussa jo vuosia. Kiinnostavia uutuusmakuja halutaan testata ensin pienemmässä koossa, kertoo Taffelin markkinointipäällikkö Petra Väkelä tiedotteessa.
Uudistus näkyy Taffelin valikoimissa vaiheittain syksyn 2024 ja vuoden 2025 aikana. Ensimmäisiä Big Time -tuotteita ovat esimerkiksi Taffel Broadway, Taffel Sips ja Taffel Diner.