Tavaratalon henkilökunnan on osattava asiakaspalvelun jalo taito myös nopealla ja tehokkaalla tavalla. Tavarataloissa käydään usein paikan päällä kysymässä apua tai neuvoja tuotteista ja myyjien täytyy osata kommunikoida selkeästi. Tavaratalon henkilökunnan asiakaspalvelutaitoja voidaan pitää heidän tärkeimpänä ominaisuutena työhön valittaessa.
Biltema järjestää PikaRekry-tapahtuman Kemiin avattavan tavaratalon henkilökunnan palkkaamiseksi. Kyseessä on uudenlainen kokeilu, jossa työhaastattelu kestää vain noin viisi minuuttia, ja sen kysymykset esitetään kaikille työnhakijoille täsmälleen samanlaisina. Tapahtumaan kannattaa ottaa mukaan oma ansioluettelo saatekirjeineen ja valokuvineen.
– Halusimme myös antaa hakijoille mahdollisuuden kertoa itsestään ja osaamisestaan kasvokkain Bilteman edustajien kanssa pelkän CV:n sijaan, Biltema Suomen toimitusjohtaja Mikael Sellén sanoo.