Metan omistamaan Instagramiin kaavaillaan uudistusta, joka tuskin on monien käyttäjien mieleen. Somepalvelussa kokeillaan parhaillaan Euroopassa mainoskatkoja, joita ei voi ohittaa. Asiasta uutisoi BBC.
Mainokset eivät ole uusi ilmiö Instagramissa, mutta toistaiseksi ne on ollut mahdollista ohittaa. Instagramin tuoreessa kokeilussa käyttäjälle esitetään syötteessä mainoksia, jotka on pakko katsoa ennen kuin selaamista voi jatkaa. Ruudulla näkyy mainoksen päättymiseen sekunteja laskeva laskuri.
– Meta kokeilee jatkuvasti uusia tuotteita ja mainosratkaisuja, jotka ovat linjassa muuttuvien kuluttajatrendien ja liiketarpeiden kanssa, Metasta kommentoitiin.
Ohittamattomia mainoksia on nähty ennestään muun muassa Youtubessa. BBC:n mukaan TikTokin tammikuussa teettämässä tutkimuksessa ilmeni, että mainosten katsomisen pakottamisella voi olla toivottua päinvastainen vaikutus. Yli 70 prosenttia kyselyn vastaajista kertoi kiinnittävänsä mainoksiin todennäköisesti enemmän huomiota, mikäli ne on mahdollista ohittaa.