HD-lähetykset saivat suomalaiset televisio-ostoksille

Digi · Terhi Piiroinen

Suomessa on siirrytty televisiolähetyksissä pelkästään HD-kanaviin siirtyminen ja se on herättänyt monissa tarpeen päivittää televisioonsa. Tämä on näkynyt myös kodinkoneliikkeiden televisiomarkkinoilla.

– HD-kanaviin siirtyminen on ollut merkittävä tekijä televisiomyynnin kasvussa. Kuluttajat ymmärtävät yhä enemmän eron tavallisten ja HD-laatuisten kuvansiirtojen välillä, ja investointi uuteen televisioon tuntuu olevan monelle ajankohtainen valinta, sanoo Euronicsin tuotepäällikkö Riku Marjeta.

Erityisesti 4K-resoluution ja älytelevisio-ominaisuuden tarjoavat televisiomallit ovat herättäneet asiakkaiden joukossa kiinnostusta. Teräväpiirrot ovat olleet aina ensimmäisenä erityisesti urheilufanien ja leffanörttien suosiossa.

– Ennen täytyi arvailla, oliko kiekko maalissa vai ei. Nyt se näkyy selvästi, vitsailee SM-liigaa televisiosta seuraava Olli.