Viimeisetkin Shell-huoltoasemat katoavat Suomesta

Autot Viihdeuutiset · Tim Isokivi

Energiayhtiö St1 hankki valtaosan Shell-yhtiön liiketoiminnoista Suomessa ja Ruotsissa vuonna 2010. Yhtiö ilmoitti vuonna 2023 siirtyvänsä yhden brändin strategiaan. Näin ollen Shell-huoltoasemat katoavat Suomen katukuvasta.

Shellin logo häviää teiden varsilta Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa tänä vuonna. Noin 630 Shell-brändin alla toimivaa asemaa brändätään St1:ksi. Asemien uudelleenbrändääminen alkaa huhtikuussa. Muutoksen seurauksena St1-asemien verkosto tulee kattamaan pohjoismaissa yhteensä 1 250 energia-asemaa.

St1:n tiedotteen mukaan asemat palvelevat asiakkaita normaalisti myös muutostöiden aikana. HelmiSimpukka-ravintoloissa tarjoillaan myös jatkossa Shellin ravintoloista tuttuja ruokia, kuten itsetehtyjä lihapullia. Shellin simpukkalogo on ollut tuttu näky suomalaisten teiden varsilla jo yli sadan vuoden ajan. Logo otettiin nimittäin Suomessa käyttöön jo vuonna 1921.