Sosiaalisen median yksi puhutuimmista ominaisuuksista on nykyisin hashtag, eli avainsana, jonka merkiksi sanan eteen laitetaan risuaita. Tällainen #hashtag helpottaa netinkäyttäjiä löytämään haluamaansa sisältöä sosiaalisen median palveluista, kuten Twitteristä, Instagramista ja Facebookista.
Toisinaan ihmiset keksivät varsin nerokkaita hahstageja, mutta osa avainsanoista tulisi kieltää lailla. Yksi typerimmistä hashtageista lienee #driving ja sen eri variaatiot, kuten #drivinghome, #drivingtowork ja kaikista älyttömin #drivingselfie. Viimeksi mainittu tarkoittaa autoa ajaessa kännykällä otettua omakuvaa.
Kuka oikeasti ottaa itsestään kuvia, kun autossa pitäisi keskittyä ajamiseen? Jo pelkästään tekstailu lisää onnettomuusriskin 23-kertaiseksi. Huffington Postin mukaan Instagramissa on yli kolme miljoonaa kuvaa, joissa on ajamiseen liittyvä hashtag.
Hashtagit kuitenkin toimivat vain niin kauan kun ihmiset käyttävät niitä oikein. Kerroimme äskettäin myös viime aikoina levinneestä tavasta, jolla esimerkiksi Instagramissa valokuvia julkaisevat yrittävät kalastella kuvilleen lisää näkyvyyttä. He nimittäin lisäävät kuvan yhteyteen suuren joukon asiaan mitenkään liittymättömiä hashtageja.