Ulkomainonnan rintamalla on tapahtunut viime vuosina jonkin verran kehitystä, kun digitaaliset näytöt ovat vallanneet alaa perinteisiltä paperisilta mainosjulisteilta. Olemme esitelleet aiemmin muun muassa British Airwaysin ja Apotek-kosmetiikkamerkin interaktiivisia mainoksia.
Nyt Pepsi Max ottaa osuutensa innovatiivisten ja ikimuistoisten mainosten sarjassa, kun yhtiö on vienyt mainontansa Lontoon New Oxford Streetin bussipysäkille. Alkuksi näyttää kuin bussipysäkin seinä oisi tavallinen ikkuna, mutta markkinointiryhmä on toteuttanut katunäkymään uskomattomia muutoksia animaatioiden ja ääniefektien avulla. Katuun lentelee meteoriitteja ja tapahtuu kummia. Ihmiset ovat kauhuissaan kunnes tajuavat tapahtumat kuvitteelliseksi.
Diginäyttöjen mahdollisuuksia ei ole kuitenkaan hyödynnetty vielä parhaalla mahdollisella tavalla, mutta kehitys näyttää hyvältä. Kerroimme taannoin Lontoon ydinkeskustaan rakennetusta British Airwaysin mainostaulusta, joka toimii samalla idealla yhteen mainoksen yläpuolella lentävien oikeiden lentokoneiden kanssa. Mainostaulussa pikkupoika istuu maassa, mutta aina British Airwaysin lentokoneen noustessa poika alkaa seurata konetta ja kävelee koneen mukana ulos kuvasta. Kaiken lisäksi mainostaulu kertoo mistä tai minne juuri kyseinen lento on matkalla.