Hätäkeskusten työntekijät edustavat ammattikuntaa, jossa tarvitaan kylmiä hermoja ja nopeaa ongelmanratkaisukykyä. Yahoo! News kertoo nyt uskomattomasta yhteensattumasta, jossa ensimmäistä päivää hätäkeskuksessa työskennellyt Crystal Morrow sai puhelun lähisukulaiseltaan.
Crystal Morrow oli aloittanut työnsä 911-hätänumeron avunantajana, kun hän sai kohtalokkaan puhelun omalta tädiltään. Morrow kertoo tunnistaneensa soittajan äänen ja puhelinnumeron heti, ja sai tietää, että hänen isänsä oli saanut diabetekseen liittyvän shokin.
– Jähmetyin täysin, mutta tiesin samalla, että minun on hoidettava puhelu loppuun, Morrow kertoo kauhukokemuksestaan.
Hätäkeskustyöntekijän täti ei tiennyt puhuvansa veljentyttärensä kanssa ja Morrow pystyi opastamaan naista ammattitaitoisesti ja antamaan rauhallisesti ohjeita hänelle. Samalla hän lähetti ambulanssin kotiinsa. Nyt neitokainen on ehdolla vuoden 214 Smart Telecommunicator -palkinnon saajaksi.