New Yorkin seurapiirikaunottarista kertova Sinkkuelämää-sarja on kyllästetty korkokengillä, cosmopolitan-drinkeillä ja seksillä. Kuten jokaiseen suosikkisarjaan kuuluu, on myös Sinkkuelämää-sarja oivallinen paikka kuuluisien brändien tuotesijoitteluun.
Pelkästään muotilehtien Raamattu Vogue mainittiin sarjassa yhteensä 39 kertaa. Tuotesijoittelu on mainonnan muoto, jossa eri yritysten tuotteita liitetään luontevasti osaksi elokuvien, televisiosarjojen tai vaikkapa tietokonepelien maailmaan. Monille brändeille riittää, että heidän logonsa saa näkyvyyttä, mutta myös maininnasta saa plussaa.
Yritykset maksavat näkyvyyden mukaan. Joissakin tapauksissa tuotantoryhmä saa mainostettavia tuotteita maksutta käyttöönsä, esimerkiksi kuvauksia varten. Sinkkuelämää-elokuvassa nähtiin suomalaisen Anne Kyyrö Quinnin suunnittelema rahi, joka sijaitsi Carrie Bradshaw’n asunnossa.
Sinkkuelämää-sarjassa käytetään suvereenisti tuotesijoittelua, eivätkä katsojat välttämättä edes tajua, että kyseisessä kohtauksessa on maksettua ja tietoisesti harjoitettua mainontaa. Pierre Buttiin on koonnut kaikki Sinkkuelämää-sarjassa mainitut yritykset yhdelle videolle aakkosjärjestyksessä. Sarjassa mainitaan 324 eri brändiä 838 kertaa. Osa esimerkiksi Absolut-merkin maininnoista on tosin otettu tavallisesta keskustelusta ilman viitettä alkoholijuomaan.