Ensivaikutelma tehdään vain kerran. Siksi on erityisen tärkeää panostaa erilaisten treffipalveluiden profiilikuviin ja siihen, miltä kuvissa näyttää. Profiilikuvan tulee olla edustava, mutta totuudenmukainen. Valokuvaaja Max Schwartz on haistanut tässä markkinaraon.
New Yorkin Brooklynissa asuva valokuvaaja Schwartz on ryhtynyt markkinoimaan itseään profiilikuvien luojana, ja mies ottaa asiakkailleen kuvia esimerkiksi Tinderissä käytettäväksi. Valokuvaaja nimittääkin itseään TINDographeriksi. Elite Daily esittelee miehen toimintaa YouTube-videollaan.
Kerroimme taannoin, että jo pelkästään paidan värillä on merkitystä siihen, kuinka muut ihmiset suhtautuvat profiilikuviin. Esimerkiksi jos deittiprofiilin nainen on pukeutunut punaiseen, on hän miesten mielestä viehättävämpi ja nainen pyydetään herkemmin treffeille. Herutuskuvat saavat puolestaan näyttämään yleisen mielipiteen mukaan typerältä.