Ruotsalainen huonekalujätti IKEA kokeilee rohkeasti erilaisia mainoskampanjoita televisiossa, netissä ja myymälöissä. Kerroimme taannoin, kuinka Singaporessa sijaitsevassa IKEA:ssa voi adptoida koiria suoraan myymälässä olevien kuvien perusteella.
Nyt otsikoihin nousee Malesian IKEA-yhtiön järjestämä kilpailu, jossa asiakkaat pukeutuvat huonekaluketjun legendaarisiin tuotteiksi. Oudolta idealta kuulostava kampanja on kannustanut ihmisiä kokeilemaan koottavia huonekaluja muistuttavia asusteita ja pukuja – ei ole nimittäin helppoa näyttää Häggås-valaisimelta. Voittajille on luvassa lahjakortteja myymälään, Rocket News 24 -sivusto kertoo.
Innovatiiviseen markkinointiin turvautuva IKEA hehkutti äskettäin mainosvideollaan 400 grammaa painavaa kuvastoa, joka ei pätki netin tavoin tai hävitä kirjanmerkkejään. Kaiken lisäksi sen käyttöikä on pidempi kuin yhdenkään tietokoneen akun. Perinteisen paperikatalogin mainos on parodiaa. IKEA on tuotemerkki, joka tunnetaan ympäri maailmaa. Yhtiöllä on yhteensä 349 liikettä 43 maassa.