Koirataikuri Jose Ahonen nettihitistään: ”Illalla oli jo miljoona katsojaa”

Viihdeuutiset · Stara.fi

Tänä vuonna useita suomalaisia nettivideoiden tekijöitä on tehnyt kansainvälisen läpimurron ja saanut videoilleen miljoonia katsojia. Mentalisti Jose Ahonen taikoi taannoin itsensä koirien kanssa maailmanlaajuiseen suosioon, ja sittemmin video on saanut jatkoa useammastakin kokeilusta.

Stara
Stara

Tänään Jose Ahonen esiintyi Tampereelle Markkinointiviestinnän päivässä. Samalla hän paljasti valtavaksi nettihitiksi muodostuneen videonsa syntyhistorian. Hän oli kokeillut tehdä taikatemppuja koiralleen, jolloin vaimo innostui hauskasta tilanteesta.

– Vaimo sai idean, että kuvataan se videolle. Sit meni joku puoli vuotta ja vaimo aina patisti, että tee nyt se video, että siitä tulee vielä hitti. Sit mulla oli viikko, jolloin mulla ei ollut mitään muuta tekemistä, niin me tehtiin sen video, Jose Ahonen kertoi.

– Mä editoin videon yhtenä perjantai-iltana 26. maaliskuuta ja latasin sen YouTubeen. Koitin tehdä siitä vähän viraalisen. En halunnut siitä liikaa prota, kun se voi olla etäännyttävä. Mulle tuli lataamisen jälkeen olo, että värit olivat vähän huonot.

– Lupasin, että jos 10.000 katsojaa tulee, niin vien vaimon kylpylään. Aamulla kuudelta vaimo kertoi, että sillä oli 40.000 katsojaa. Illalla oli miljoona katsojaa. Ihmiset lähti jakamaan sitä hurjasti. Nyt sillä on 15 miljoonaa katsojaa, Ahonen kertoi.

Stara tiedusteli miten mentalisti palkitsi vaimonsa, kun katsojia olikin 10.000 sijaan huimat 15 miljoonaa.

– Käytiin tuossa vaimon kanssa Havaijilla ja Las Vegasissa. Siellä käytiin myös kylpylässä, Jose Ahonen kertoi Staralle.

Pian tämän jälkeen Ahoselle alkoi tulvia puheluita ympäri maailmaa, ja kuntosalilta palatessaan hän antoi haastatteluita muun muassa Japaniin. Lisäksi esimerkiksi saksalainen televisiojätti DW saapui Suomeen tekemään inserttia Ahosesta.