Mies oli kymmenen työkaverinsa kanssa syömässä illallista Yhdysvaltojen Atlantic Cityn Borgata-kylpylähotellin ravintolassa. Mies oli päättänyt ostaa pöytään viinipullon, josta jaettiin kaikille ruokailijoille lasillinen.
Kun tarjoilija saapui paikalle, alkoi mies tiedustella, mitä viiniä hän suositteli. Tarjoilija kertoi suosituksensa, ja mies tarkisti viinin viinilistalta. Koska mies oli unohtanut silmälasinsa kotiin, ei hän nähnyt viinipullon hintaa kunnolla listasta. Mies pyysi tarjoilijaa kertomaan mikä on Screaming Eagle Oakville -viinin hinta.
Tarjoilija kertoi hinnan olevan kolmekymmentäseitsemän ja viisikymmentä. Mies ajatteli, että viinipullo, joka maksaa 37,50 dollaria on kohtuuhintainen, ja tilasi pullon jaettavaksi pöytäseurueelleen. Ruokailijat nauttivat annoksensa ja viininsä ja pyysivät tarjoiliaa tuomaan laskun.
Kun mies näki pöytään tuodun laskun, oli hän pyörtyä. Viinipullo ei maksanutkaan 37,50 dollaria, vaan 3.750,00 dollaria. Pöytäseurueessa istuvat työkaverit alkoivat puolustella miestä, ja tarjoilijan lisäksi paikalle pyydettiin esimies. Mies vakuutti, ettei olisi tilannut pulloa, mikäli olisi tiennyt sen oikean hinnan.
NJ-paikallislehden mukaan ravintoloitsijat tarkistivat tilanteen valvontakameroiltaan, jossa kävi ilmi, että tarjoilija varmistaa kahdesti, että mies haluaa tilata juuri kyseisen viinipullon. Mies ja hänen työkaverinsa kuitenkin puolustivat miestä kertomalla, että hekin ymmärsivät, että pullo maksaa 37 euroa.
Lopulta esimies tuli siihen lopputulokseen, että lasku puolitetaan. Miehen työkaverit lupautuivat jakamaan pullon hinnan miehen kanssa. Kyseisellä pöytäseurueella jäi ravintolakokemuksesta huono maku suuhun.