Naiset haaveilevat hoikentavan peilin omistamisesta ainoastaan siksi, että saisivat itsetunnolleen hieman virtapiikkiä aamuisin ennen töihin lähtemistä. Nyt kuitenkin ostoskeskukset ovat hoksanneet huijaavien peilien kannustavan ihmisiä nopeampiin ostopäätöksiin.
Kalifornialainen yritys on ottanut myyntilistoilleen Skinny Mirror -nimisen tuotteen, jonka tarkoitus on luoda ihmisen figuurista noin viisi kiloa hoikempi. Korkealuokkaiset peilit maksavat huomattavasti normipeilejä enemmän, mutta esimerkiksi vaateliikkeet nettoavat summan pian takaisin. Ihmiset nimittäin saattavat saada sovituskopissa tavallista maireamman näyn.
Vaikka peiliyrityksen ensisijainen tavoite oli myydä hoikentavia peilejä suoraan kuluttajille, huomasivat he pian peilien kiinnostavan enemmän pieniä putiikkeja. Esimerkiksi Elle-lehden mukaan ruotsalainen alusvaatefirma kasvatti myyntiään peilin ostamisen jälkeen 20 prosenttia. Peräti 86 prosenttia heidän asiakkaistaan oli tyytyväisempiä nähdessään itsensä Skinny Mirror -peilistä.