On sanomattakin selvää, että laihdutuspillereihin ei kannata luottaa. Kyseenalaistamisen arvoista ovat itse tuotteiden lisäksi myös mainonta, jota laihduttavien tuotteiden markkinoinnissa ja myynnissä käytetään. Eräs nainen löysi itsensä sattumalta laihdutuspillereitä mainostavasta kuvasta.
30-vuotias Kirsty Kennedy yllättyi selatessaan suosittua Women’s Health -verkkolehteä, koska hän löysi sivuston reunassa olevasta mainoksesta oman kuvansa. Kuva mainosti laihduttavaa pilleriä, jossa 140-kiloisen Kirstyn kuvaa oli käytetty ennen-kuvana.
Mainoksessa kerrottiin, että Kirsty olisi vuoden vanhempi Essexissä asuva avioeron läpikäynyt nainen, joka oli laihduttanut pillereiden avulla huomattavan ison määrän painoa. Mikään edellä mainituista faktoista ei pitänyt paikkaansa, minkä lisäksi myös Kirstyn nimi oli vaihdettu.
Jälkeen-kuvassa esiintyvä nainen oli nimeltään Taryn Wright, joka on ollut lehdissä pudotettuaan painoaan avioeron jälkeen. Kristy kommentoi Metro-lehdelle säälivänsä niitä, jotka uskovat mainokseen, koska se ei ole totta. Woman’s Health -lehteä julkaiseva Hearst Magazine pahoittelee tilannetta ja vakuuttaa, että ei liity kyseiseen mainostajaan millään tavalla.
They nicked a picture of 22-stone Kirsty Kennedy, 30, and put her next to another woman who’s size six to… http://t.co/i1jKpvskkv
— Good Surgeon Guide (@goodsurgeon) 21. toukokuuta 2015