Seksikkäät mainokset eivät ole hyvä myyntikikka, sillä seksi saa kuluttajat unohtamaan mitä mainoksessa mainostetaan, väittävät Ohion yliopiston tutkijat. Mainoksien vaikutuksia tutkineet tutkijat ovat huomanneet, että seksi ei olekaan myyvä tekijä, vaan se päinvastoin häiritsee keskittymistä.
Daily Mail -lehden mukaan tutkijat analysoivat yhteensä 53 eri tutkimuksen tuloksia mainoksiin ja ohjelmiin liittyen. Yhteensä 8.489 koehenkilöä osallistui tutkimuksiin, joissa arvioitiin väkivaltaa tai seksiä sisältäviä mediasisältöjä. Tulosten mukaan etenkin seksikkäitä mainoksia nähdessä kuluttajat unohtivat, minkä tuotteen mainoksesta oli kyse.
Psykologian Professori Brad Bushman totesi, että he eivät ole onnistuneet löytämään tutkimuksensa puolesta todisteita sille, että seksi olisi myyvää. Sen sijaan he ovat onnistuneet todistamaan, että seksikkyys haittaa myyntiä.
Kuluttajien ajatukset alkoivat vaellella, kun he näkivät mainoksissa jotain seksikästä. Vaikka seksikkäät mainokset olivat mieleenpainuvia ja koehenkilöt osasivat kertoa mainosten sisällöstä, eivät he osanneet nimetä mainoksissa esitettyjä tuotteita.