Uniqlo-vaateketju on kehittänyt oman versionsa monien tuntemasta mielialasormuksesta, joka vaihtoi väriä aina kantajansa mielialan mukaan. Uniqlo on valmistanut laitteen, joka lukee asiakkaan mielialan ja ehdottaa asiakkaan mielialan perusteella hänelle sopivia vaatteita.
Uniqlo-myymälän UMood-laite toimii Metro-lehden mukaan niin, että asiakas menee liikkeessä näytön eteen istumaan ja laittaa korvakuulokkeet päähänsä. Sen jälkeen näytöllä alkaa pyörimään erilaisia tunteita herättäviä videoita ja kuvia esimerkiksi kissoista, koirista, myrskyistä ja aurinkoisista maisemista.
Kuvia ja videoita seuratessa kuulokkeet lukevat ja analysoivat henkilön aivoaaltoja sen perusteella, miten aivot reagoivat kuviin. Kun UMood on analysoinut istuvan henkilön senhetkisen tunnetilan, se ehdottaa asiakkaalle neljää erilaista paitavaihtoehtoa, jotka kone valitsi henkilön mielialan perusteella.