Stara kertoi aiemmin tänään kuinka suomalainen kansainvälistä menestystä niittänyt Steve’N’Seagulls -yhtye nähdään Citroen-automerkin uunituoreessa kansainvälisessä mainosvideossa. Stara tavoitti yhtyeen langan päähän kertomaan asiasta lisää.
– Citroen otti meihin yhteyttä, että haluaisivat tehdä meidän kanssamme yhteistyötä. Se oli niin hyvä homma, että haluttiin sitä kyllä. Meidät lennätettiin Espanjaan, jossa mainosvideota kuvattiin päivän ajan autiomaassa, Steve’N’Seagullsin Wild Till Hiltunen kommentoi Staralle.
– Se tehtiin helkatin isolla. Siellä oli aivan tolkuttomasti väkeä tekemässä mainosta. Arviolta 80 henkeä ja sitten suuri kalusto, eli oli pelit ja rensselit. Ei olla koskaan oltu noin isossa tuotannossa mukana. Siellä oli joku toinenkin bändi, jonka biisiin meitä pyydettiin tekemään sovitus.
Mainoksessa kuultavaa kappaletta ei tulla kuulemaan yhtyeen keikoilla.
– Ei kuulla missään nimessä. Tai katsotaan nyt mihin homma etenee. Tämä oli tällainen kertaluonteinen homma.
Perjantaina Steve’N’Seagulls julkaisi uuden Brothers on Farms -albuminsa.
– Levy sisältää maailmanlaajuisesti parhaita heavyklassikoita ja hard rockia. Hyviä kestoklassikoita. Olemme mielestämme onnistuneet kappaleiden sovituksessa hyvin. Levystä tuli moninkertaisesti parempi kuin ensimmäisestä.
Uuden albumin myötä yhtye suuntaa kiertueelle ympäri maailmaa.
– Olimme juuri esiintymässä Etelä-Amerikassa, Brasiliassa ja Argentiinassa. Seuraavaksi on Tavastialla levynjulkkarit ja sitten lähdemme pian Yhdysvaltoihin kolmeksi viikoksi. Sen jälkeen vuorossa on Suomen kiertue ja siitä jatkamme Eurooppaan, jossa kiertue jatkuu jouluun saakka.