Australialainen fitness-tähti ja kunto-ohjaaja Kayla Itsines on nostanut suosiotaan viime vuosien aikana sosiaalisessa mediassa. Nainen on suunnitellut useita kunto-ohjelmia seuraajilleen, joita on tällä hetkellä jo yli seitsemän miljoonaa.
Naisella on myös vahva yhteisö Instagramissa, jossa monet hänen kunto-ohjelmiaan seuraavat jakavat videoita omista tuloksistaan.
Nyt 26-vuotias Kayla Itsines on neuvonut ihmisiä blogikirjoituksessaan järkevämpään ruokaostoksilla käymiseen, koska siellä valinnat terveellisen syömisen suhteen tehdään.
Ensimmäisenä hän varoittaa ovien viereen asetetuista hyvältä tuoksuvista vastaleivotuista leivistä tai grillatuista tuotteista. Tuoksut herättävät yleensä jo ovella nälän, jonka avulla ihmisiä yritetään saada tekemään ostoksia vatsansa kautta.
Hyvät tuoksut kannattaa heti ruokakauppaan astuessaan tunnistaa, että kykenee olemaan tekemättä päätöksiä niiden ajamina. Myös sisääntulo-ovien viereen asetetut hyvältä tuoksuvat kahvilat saavat ihmiset tekemään ostoksia vatsansa kautta. Värikkäät hedelmät ja kauniit kukat sisääntulon lähellä auttavat ihmisiä saamaan positiivisen ja hyvän mielen, mikä yleensä auttaa heitä käyttämään enemmän rahaa kevyemmin mielin.
Kannattaa myös huomioida se, että tarpeellisimmat ja eniten ostetut arkiset tuotteet asetetaan kaupoissa yleensä kaikista perimmäiseen nurkkaan. Esimerkiksi maitoa nopeasti hakiessaan moni sortuu joko tulo- tai menomatkalla kaukaiselle maitohyllylle nappaamaan jotakin muutakin mukaansa.
Viimeinen suuri houkutus tapahtuu kassalla, jonka viereen on asetettu helppoja ostoksia. Tällaisia ovat yleensä purukumit, pastillit, suklaa, pienet makeisrasiat, kevyt lukeminen, jäätelöt ja virvoitusjuomat. Niiden tarkoituksena on päätyä asiakkaan ostoskoreihin hetken mielijohteesta omaa vuoroaan odotellessa.
https://www.instagram.com/p/BVtUegTF6aM/?taken-by=kayla_itsines&hl=en
https://www.instagram.com/p/BVI7tXwF-a5/?taken-by=kayla_itsines&hl=en
https://www.instagram.com/p/BUVJjqyFZHd/?taken-by=kayla_itsines&hl=en