Ympäri maailmaa kohistaan parhaillaan videosta, jossa nähdään videon esittelyn mukaan miten salama iskee jokeen ja aiheuttaa siinä valtavan räjähdyksen. Hardbondin julkaisemalla somevideolla on jo yli 25 miljoonaa katsomiskertaa. Kuten verkossa usein, totuus voi tälläkin kerralla olla hieman toisenlainen.
Todellisuudessa kyse ei nimittäin ole lainkaan salamaniskusta ja sen seurauksista, vaan suomalaisen Rannikon Merityön vuonna 2012 verkossa julkaisemasta vedenalaista louhintaa ja porapaalutusta esittelevästä mainosvideosta. Alkuperäinen Turun saaristossa kuvattu video on katsottu tähän mennessä 122.000 kertaa ja se on julkaistu alunperin yhtiön verkkosivuilla.
Stara tavoitti tänään Rannikon Merityön Ari Vainion puhelimitse, ja hän kertoi, ettei tieto yrityksen esittelyvideon valtaisasta leviämisestä sosiaalisessa mediassa ollut vielä tavoittanut alkuperäisen videon tekijöitä.