Tuotesijoittelu on nykyään elokuvissa ja televisiosarjoissa nykypäivää. Tuotesijoittelu on mainonnan muoto, jossa eri yritysten tuotteita yritetään liittää mahdollisimman luontevasti osaksi elokuvien, televisiosarjojen ja tietokonepelien maailmaa.
Toisinaan monille brändeille riittää, että heidän logonsa tai tuotteensa näkyy ohjelmassa, mutta usein yritys vaatii korvausta vastaan myös mainintaa käsikirjoituksessa. Nyt Fun with Guru -kanava on julkaissut YouTube-videon, jossa nähdään tökeröimpiä tuotesijoitteluja elokuvissa ja televisio-ohjelmissa.
Aina tuotteen sijoittelu ei onnistu kovin saumattomasti elokuvan käsikirjoituksen kanssa, minkä vuoksi yhteistyö näyttääkin lopulta siltä kuin elokuvan sisään olisin käsikirjoitettu erillinen mainos. Monilla yhteistöillä kuitenkin rahoitetaan suuri osa tuotantojen kuluista, minkä vuoksi katsojilta löytyy onneksi jonkin verran ymmärrystä tuotesijoittelua kohtaan.