Toinen kerta toden sanoo? Snapchat lanseerasi uuden version flopanneista laseistaan

Digi Viihdeuutiset · Tim Isokivi

Snapchat-videoita kuvaavat Spectacles-aurinkolasit eivät olleet toivotunlainen menestys. Nyt Snap-yhtiö yrittää kuitenkin uudelleen samaa konseptia Spectacles 2.0 -lasien muodossa.

Spectacles 2.0 -lasit ovat edeltäjiään ohuemmat ja ergonomisemmat. Ne ovat myös vedenkestävät, joten kuvien ja videoiden ottamisen pitäisi vedenkin alla. Spectacles-sivustolla myytävät lasit maksavat 174,99 eurosta ylöspäin.

Uudet lasit on varustettu Wi-Fi -sirulla, jonka myötä videot voi Bluetoothin sijaan jakaa korkeampilaatuisena langattoman verkon kautta. Myös kameraa ja mikrofonia on paranneltu, joten sekä kuvan- että äänenlaatu on edeltäjää parempi.

Aika näyttää, ovatko lasit vaikeuksien kanssa painivan Snapchatin pelataja vai lopullinen tuho. Myymättömistä Spectacles-lasien edellisestä versiosta aiheutui nimittäin yhtiölle The Verge -sivuston mukaan jopa 40 miljoonan dollarin hävikki.