Alati kasvavalta yhteisöpalvelu Facebookilta alkaa loppumaan tila uusien mainosten esittämiselle. Niinpä yhtiö alkaa esittämään niitä myös pikaviestisovellus Messengerissä. Mainoksia on nähty Messengerissä jo viime vuodesta saakka.
Maanantaista lähtien sovelluksessa tullaan kuitenkin näkemään myös automaattisesti toistettavia videomainoksia. Videomainokset tuottavat yhteisöpalvelulle yksinkertaisia kuvamainoksia enemmän rahaa.
Arvatenkaan Facebook-käyttäjät eivät ole ottaneet uudistusta innolla vastaan. Messengerin mainospuolen johtaja Stefanos Loukakos kuitenkin vakuuttaa yhtiön tarkkailevan käyttäjien suhtautumista mainoksiin ja siihen, ajavatko ne ihmiset pois sovelluksesta.
– Emme vielä tiedä, tulevatko mainokset toimimaan. Kokeidemme perusteella perusmainokset eivät kuitenkaan vaikuttaneet Messengerin käyttöön tai siihen, kuinka paljon viestejä lähetetiin, Loukakos kuvaili Recode-sivuston mukaan.