Suomen kaikkien aikojen menestynein kappale, eli Daruden Sandstorm, on juuri ylittänyt 100 miljoonan kuuntelun rajapyykin Spotify-suoratoistopalvelussa. Kappaleen virallinen musiikkivideo on katsottu YouTubessa jo 130 miljoonaa kertaa. Kappale on kuitenkin kuunneltu verkossa moninkertainen määrä eri formaateissa.
Konemusiikin historian suurimpiin klassikoihin lukeutuva Sandstorm julkaistiin syksyllä 1999, ja muutamassa kuukaudessa siitä muodostui valtava kansainvälinen hitti, jollainen se on yhä edelleen 19 vuotta myöhemmin.
Kappale on soinut lähes kahden vuosikymmenen ajan päivittäin tuhansia kertoja radioissa, klubeilla ja urheilutapahtumissa, ja se on kuultu myös Hollywood-elokuvassa. Taannoin yhdysvaltalainen mediajätti Vice julkaisi Sandstormista ja sen synnystä dokumenttielokuvan.
https://www.youtube.com/watch?v=NsGrfU5buKc
Sandstorm soi jo vuosia sitten esimerkiksi Jim Carreyn tähdittämässä Taalat taskuun, Dick & Jane -elokuvassa. Sen jälkeen klassikko päätyi merkittävään televisiomainokseen Niken Unstoppable-kampanjassa, jonka tähtenä nähdään koripallotähdet Kobe Bryant ja LeBron James.
– Nike kuulemma tarvitsi tykkiä matskua mainokseensa ja kääntyi levy-yhtiöni puoleen, ja mulla ei ollut moista vastaan mitään. Biisihän soi noissa NBA-matseissa muutenkin aika paljon, kuten myös baseball- ja lätkämatseissa Yhdysvalloissa, niin ehkä sen takia Nike päätyi siihen, Darude kertoi Staralle.
Stara kertoi äskettäin kuinka tulevaisuudessa Sandstorm voi varoittaa ihmisiä tulevasta todellisesta hiekkamyrskystä. Chin Stroke Research & Development -yrityksen Project Sandstorm kehittelee nimittäin järjestelmää, joka varoittaa hyvissä ajoin mahdollisten hiekkamyrskyjen riskistä. Varoitusäänenä toimisi suunnitelmien mukaan Daruden Sandstorm -hitti.