Korkeasaaren molemmin puolin rakennetaan uudet sillat. Toinen on Kruunuvuorensilta ja toinen Finkensilta. Siltojen avulla muodostuu suora reitti Kalasataman Nihtistä Kruunuvuorenrantaan. Työt on jo aloitettu materiaalien kuljetuksilla ja työmaatukikohtien perustamisella.
Lokakuun puolivälissä aloitetaan sekä Korkeasaaren edustalla että tulevan pylonin kohdalla merenpohjan ruoppaustyöt. Lisäksi Korkeasaaren edustalla aloitetaan louhetäytöt eli ajetaan kiviainesta rannan täytöksi. Täyttömaalla Korkeasaaren pohjoisrannalla tulee aikanaan kulkemaan uusi raitiotie sekä jalankulku- ja pyöräilyreitti. Valmistuessaan Kruunuvuorensilta on Suomen pisin silta, jonka pituus on noin 1 200 metriä.
Taannoin selvisi, että Kruunusillat-raitiotiehankkeen kokonaishinta oli yllättäen peräti kaksinkertaistunut 800 miljoonaan euroon. Alunperin vuonna 2016 hinnaksi arvioitiin 430 miljoonaa euroa.
Tammikuussa aloitetaan Kruunuvuorensillan ja Finkensillan perustusten paalutukset ja tämän jälkeen perustustyöt. Paalutustyöt tulevat aiheuttamaan melua ja tärinää. Meluisin vaihe kestää puolisen vuotta ja se ajoittuu tulevalle talvelle. Suunnitteluvaiheessa on tehty mittava määrä ympäristöselvityksiä, jotka ohjaavat sekä suunnittelua että toteutusta. Melurajoitusten lisäksi hankkeelle on asetettu ympäristörajoituksia, jotka vaikuttavat töihin eri vuodenaikoina, Kruunusillat tiedottaa.