Helsingin kaupungin pelastuslaitos on perustanut mobiiliviestintäsovellus Jodeliin oman @stadinbrankkari kanavan. Pelastuslaitos toimii myös monissa muissa sosiaalisen median kanavissa, kuten Facebookissa, Twitteristä ja Instagramissa.
Jodelin kautta tavoitetaan erityisesti nuoria ja nuoria aikuisia. Jodelin etuna on myös vahva paikallisuus, joka näkyy muun muassa eri kaupunginosien kanavina. Pelastuslaitos järjestää Jodelissa alkuvuodesta erityyppisiä ”kysy ja vastaa” -tilaisuuksia.
Kyselytilaisuudet voivat liittyä pelastuskoulussa opiskelemiseen, kodin turvallisuuteen ja yleisemmin Helsingin kaupungin pelastuslaitoksen arjen elämään. Pelastuslaitoksen onnettomuustiedottaminen ajantasaisesti tapahtuu Twitterin kautta. Helsingin kaupungin pelastuslaitoksen työn luonteen vuoksi sosiaalisen median kanavilla ei päivystetä, eikä keskusteluja ole mahdollista seurata ajantasaisesti. Hätätilanteissa tulee soittaa numeroon 112.