Alkon litramyynti laski tammikuussa 2022 3,3 prosentilla edellisvuoden samaan ajankohtaan verrattuna. Tammikuun osuus vuoden litramyynnistä on normaalisti noin kuusi prosenttia keskimääräisen kuukauden ollessa vähän yli kahdeksan prosenttia. Alkon vastuullispäällikkö Marja Ahon mukaan asiakkaat kiinnitettävät silloin huomiota omaan hyvinvointiin, ja alkoholittomien kysyntä onkin moninkertaistunut viime vuosina.
– Tammikuu on Alkolle myynnillisesti hiljaisempi kuukausi. Pitkä juhlakausi päättyy ja palataan taas arkeen. Moni pohtii elämäntapojaan vuoden alussa uusiksi, ja tipaton tammikuu on monelle perinne, Aho kertoo tiedotteessa.
Alkon Vihreä valinta -tuotteiden myynti kasvoi kokonaisuudessaan tammikuussa lähes 34 prosenttia. Alkon vihreä valinta -merkintä kertoo juoman tuottajan sitoutumisesta ympäristötyöhön ja kestävään kehitykseen. Punaviinin litramyynti laski 5,6 prosenttia, valkoviikien 1,3 prosenttia, panimotuotteiden 2,4 prosenttia ja väkevien 3,6 prosenttia. Kuohiviinien myynti puolestaan kasvoi prosentin verran ja roseeviinien 4,4 prosenttia. Yhteensä myytyjä litroja kertyi tammikuun aikana 5,3 miljoonaa.