Suomalainen parturiketju M Room jatkaa panostuksia asiakaskokemuksen kehittämiseksi. Yritys on uudistanut My M Room -mobiilipalvelunsa, jolla asiakas voi tarkistaa parturipalvelujen saatavuuden ja asettua mahdolliseen jonoon jo kotisohvaltaan käsin. Palvelu laskee jonotusajan asiakkaan puolesta niin, että asiakas voi saapua parturiin vasta juuri oman vuoronsa alkaessa.
Yhtiö katsoo, että digitaalinen palvelukokemus on yhtä tärkeä kuin palvelu toimipisteessä. Mikäli palveluun pääsy vaikeutuu tai sitä ei ole välittömästi saatavilla, asiakas on usein ärtynyt jo paikalle saapuessaan, mikä taas vaikeuttaa positiivisen palvelukokemuksen syntymistä. M Roomin asiakkaille palveluun tuleminen on tehty mahdollisimman helpoksi – halutessaan he voivat asettua parturin jonoon virtuaalisesti vaikka omalta kotisohvaltaan.
M Room -parturiliikkeissä ei käytetä ajanvarausta, vaan asiakkaat palvellaan saapumisjärjestyksessä. Uusi palvelu osaa laskea entistäkin tarkemman jonotusajan, mikä vähentää asiakkaiden ja partureiden turhaa odottelua ja parantaa entisestään asiakkaan palvelukokemusta.
– 2020-luku on palveluiden vuosikymmen. Vaikka olemme panostaneet parturiliikkeidemme asiakaskokemukseen, palvelualan digitaalinen kokemus ei ole vielä yhtä kehittynyt kuin monella muulla toimialalla. Uskomme, että nyt asiakkaiden digitaalisessa palvelemisessa otetaan iso harppaus. My M Room -palvelun kehittäminen on siinä ensimmäinen askel, M Room -ketjun toimitusjohtaja Markku Kosonen sanoo.
– Tavoitteenamme on aina luoda entistä paremman kokemus sekä asiakkaalle että parturille. Useimmat parturialalle kehitetyt mobiilipalvelut perustuvat ajanvaraukseen ja ovat hyvin joustamattomia. Tämän vuoksi olemme kehittäneet kokonaan oman palvelun, joka on paljon joustavampi ja mahdollistaa datan hyväksikäytön ja analysoinnin. Tämä tekee palvelusta paljon ketterämmän kaikille osapuolille, M Roomin teknologiajohtaja Niko Sandell sanoo.
My M Room -palvelu on tuotettu PWA-mallilla, joka tarkoittaa selaimessa toimivaa applikaatiota. Asiakas voi halutessaan liittää My M Room -palvelun aloitusnäyttöön ilman että hänen tarvitsee ladata sovellusta puhelimeensa.
– Olemme osallistaneet koko ketjun henkilökunnan palvelun kehittämiseen, joten se vastaa varmasti heidän tarpeitaan. Esimerkiksi pääjärjestelmän käyttöliittymä, ennakoivat tauot ja paljon muita ominaisuuksia on kehitetty yhdessä partureidemme kanssa. Se varmistaa sen, että myös asiakas saa parhaan mahdollisen palvelun, Sandell sanoo.