Sydneyssä toimivan markkinointiyrityksen Soup Agencyn henkilökunta vietiin idylliselle Indonesian saarelle kahden viikon työlomalle. Eli reissuun, jonka aikana tehtiin myös töitä. Yritys maksoi kaikki työloman kustannukset.
Yrityksen Instagram-syötteeseen jaetussa videossa työntekijöitä voitiin nähdä yhdessä aurinkoisilla aamuvaelluksilla, mönkijällä, uima-altaalla työskentelemässä, joogaamassa sekä syömässä ja juomassa yhdessä. Yksi henkilökuntaan kuuluva nainen juhli hänen 24-vuotissyntymäpäiväänsä reissussa. Videolla nähdään, kun hän puhaltaa kynttilöitä kakun päältä muiden lekotellessa uima-altaalla.
Soupin toimitusjohtaja Katya Vakulenko sanoo, että toukokuun matka oli paras mahdollinen tiiminrakentamisharjoitus ja työkykyä ylläpitävä toimi yrityksen perustamisen jälkeen. Pandemia on auttanut häntä ymmärtämään, että henkilökunta todella voi työskennellä missä tahansa.
– Mielestäni on tärkeää, että työpaikat toimivat yhdessä tiiminä sekä työajan sisällä että sen ulkopuolella, hän kertoi Daily Mailille.
Kahden viikon aikana henkilökunta ei tehnyt pelkästään töitä, vaan osallistui myös tiimiä yhdistäviin aktiviteetteihin, kuten uintiin ja snorklaukseen. Työntekijöiden mukaan koko yrityksen työskentely, vuorovaikutus ja yhteistyö oli virkistävää.