BeReal-sovellus on nostattanut suosiotaan lyhyen ajan sisällä. Sovelluksen käyttäjät saavat päivittäin satunnaiseen aikaan ilmoituksen, jonka mukaan heillä on kaksi minuuttia aikaa ottaa kuva itsestään sekä ympäristöstään ja jakaa se. Tarkoituksena on kannustaa ihmisiä jakamaan kuvia aidosta elämästä täydelliseksi silotellun someminän sijaan.
Vuonna 2020 toimintansa aloittanut BeReal on noussut suosituksi varsinkin nuorten keskuudessa. Sovelluksella on Financial Times -lehden mukaan tällä hetkellä noin 15 miljoonaa päivittäistä käyttäjää. Vielä vuosi sitten päivittäiskäyttäjiä oli vain noin 10 000.
BeReal on tällä hetkellä ilmainen, mutta suosion kasvaessa sovellus voi muuttua osittain maksulliseksi. Financial Timesin mukaan sovellus saattaa Discordin tavoin saada maksullisen tilausvaihtoehdon, johon sisältyisi digitaalisten tarrojen kaltaisia lisäominaisuuksia. Sovelluksen perusversio säilyisi ilmaisena.
Maksullisilla ominaisuuksilla voitaisiin välttyä siltä, että BeReal täyttyisi mainoksista monien kilpailevien somepalveluiden tavoin. Maksullinen lisäsisältö saapuu sovellukseen aikaisintaan ensi vuonna.