Euroopan laajimman vastuullisuuteen keskittyvän bränditutkimuksen Sustainable Brand Index mukaan suomalaiset mieltävät Kotipizzan ravintola- ja kahvila alan vastuullisimmaksi brändiksi. Kotipizza sai kunniamaininnan jo toista vuotta peräkkäin.
– On ilo huomata, että kuluttajat arvostavat Kotipizzan pitkäjänteistä vastuullisuustyötä jo toisena vuonna peräkkäin, Kotipizzan vastuullisuuspäällikkö Sara Anttila kommentoi.
Riippumaton, vastuullisuuteen keskittyvä tutkimus tarkastelee vuosittain kuluttajien käsityksiä brändien vastuullisuudesta Suomessa ja muualla Euroopassa. Tutkimus keskittyy ympäristö- ja sosiaaliseen vastuuseen. Kotipizza on ollut mukana toimialansa kategoriatutkimuksessa jo vuodesta 2015 ja mielletty vastuullisimmaksi ravintola-alan brändiksi useana vuonna.
Kotipizza on sitoutunut siihen, että sen ruokatuotteet ovat hiilineutraaleja vuoteen 2030 mennessä. Pitkäjänteinen ilmastotyö näkyy muun muassa Kotipizzan oman tuuliturbiinin, ruokahävikin vähentäminen, sekä innovatiivisten kiertotalousratkaisujen, kuten uudelleenkäytettävän pizzalaatikon pilotoinnin kautta. Lisäksi Kotipizza julkaisi kesällä 2022 verkkokaupassaan tiettävästi ensimmäisenä ravintolaketjuna ilmastolaskurin, joka näyttää dynaamisesti ruoka-annoksen hiilijalanjäljen.
Kotipizzan raaka-aineiden kotimaisuusaste on jo lähes 80 prosenttia. Jokaisella Kotipizza-ketjun ravintolalla on yhtiön tavoitteisiin sitoutunut yrittäjä ja työntekijät.