Somejätti Metan omistamaan Instagramiin on tulossa uudenlaisia mainoksia. Jatkossa kaupallisia julkaisuja nähdään syötteen lisäksi myös hakutuloksissa. Uudistus tulee voimaan maailmanlaajuisesti lähikuukausina.
Mainoksia näkyy jatkossa haun osana olevassa syötteessä. Syöte näkyy hakutuloksista avatun julkaisun jäljessä. Instagramin mukaan hakutuloksissa näytettävät mainokset liittyvät käytettyyn hakusanaan.
Toinen Instagramiin ilmestyvä uudistus on Reminder Ads, eli muistutusmainokset. Niiden avulla esimerkiksi tapahtumajärjestäjät voivat muistuttaa käyttäjiä tulevista tapahtumista lähempänä niiden ajankohtaa. Muistutuksia ei anneta automaattisesti kaikille seuraajille, vaan ainoastaan niitä pyytäneille käyttäjille.
Mainosten määrä on lisääntynyt Instagramissa vuosi vuodelta. Instagram-syötteen lisäksi niitä nähdään Tutki-välilehdellä ja Tarinat -osiossa.