Yhdysvalloissa ilmestyvä, 9,3 miljoonan levikkiä tekevä The New York Times on vuonna 1851 perustettu, New Yorkissa julkaistava, maansa merkittävimpiin julkaisuihin kuuluva sanomalehti. Lehti on saanut yli 130 journalismin Pulitzer-palkintoa. Nyt yhtiö on ilmoittanut, että se ei aio maksaaa Twitterin kuukausimaksua saadakseen vahvistetun sinisen merkin.
Sanomalehden tiedottaja kertoi asiasta tunteja sen jälkeen, kun se oli menettänyt vahvistetun tunnuksen. Twitterin uuden käytännön mukaan vahvistettuja merkkejä tarjotaan nyt vain maksullisen tilauksen kautta. Yritysten on maksettava 1.000 dollaria kuukaudessa saadakseen kultaiset valintamerkit, kun taas yksityishenkilöt voivat saada sinisiä merkkejä 7 dollarin lähtöhintaan Yhdysvalloissa.
– Emme myöskään korvaa henkilökuntamme vahvistetun tilin merkkejä, paitsi niissä harvoissa tapauksissa, joissa tämä on olennaista raportoinnin kannalta, tiedottaja lisäsi Reutersin mukaan
The New York Timesin maksaa digiversion tilaajille kolme euroa viikossa. Lehti on profiloitunut demokraattisen puolueen äänenkannattajaksi. Se on myös arvostellut kovasanaisesti artikkeleissaan Twitteriä Elon Muskin ostettua yhtiön ja muutettua sen toimintakulttuuria kaikille avoimemmaksi. The New York Times on arvostellut muun muassa sitä, että Twitter on vähentänyt reilusti sensuuria – koskien myös konservatiivien mielipiteitä.