Lyhyisiin videoihin erikoistunut somepalvelu Tiktok on laajentamassa musiikin pariin. Tiktok lanseeraa oman musiikin suoratoistopalvelunsa, jonka on tarkoitus kilpailla Spotifyn ja Apple Musicin kaltaisten toimijoiden kanssa.
TikTok Music -palvelun ominaisuuksista suurin osa on samanlaisia, kuin asemansa vakiinnuttaneilla kilpailijoilla. Palvelussa kuitenkin korostuvat myös sosiaaliset elementit. Kappaleita voi esimerkiksi kommentoida, soittolistoja voi luoda ystävien kanssa ja palvelussa voi tavata uusia musiikin ystäviä.
TikTok Music -palvelun kirjasto pitää sisällään musiikkia muun muassa Universal Music Group, Warner Music Group ja Sony Music -yhtiöiden kalatalogeista. Palvelun voi asettaa synkkaan valmiin TikTok-tilin kanssa.
TikTok Music lanseerataan alkuun Indonesiassa ja Brasiliassa. Se korvaa Techcrunch-sivuston mukaan TikTokin omistavan Bytedancen aikaisemman Resso-musiikkipalvelun. Sovelluksen kuukausihinta on ainakin alkuun muutaman euron luokkaa.