Pääsiäinen on aikaa, jolloin monissa kotitalouksissa innostutaan leipomaan ja kokkaamaan oikein urakalla. Tämä näkyy kauppaketju Lidlin mukaan leivontatarvikkeiden myynnin kasvussa. Esimerkiksi vehnäjauhojen myynti kasvaa lähes 10 prosenttia.
Pääsiäisleivonnaisissa perinteisesti maistuvan sitruunan myynti kasvoi Lidlissä viime pääsiäisenä lähes 50 prosenttia alkuvuoteen verrattuna. Myös rahkoja ostetaan pääsiäisenä normaalia enemmän. Karitsan ja lampaan maustamiseen käytettävää rosmariinia myydään pääsiäisenä jopa kuusinkertaisesti muihin vuodenaikoihin verrattuna.
Pääsiäisenä ostetaan runsaasti myös valmiita herkkuja. Esimerkiksi perinteinen mämmi ja suklaamunat menevät vuodesta toiseen hyvin kaupaksi.
– Suklaamunia ja muita pääsiäissesongin suklaaherkkuja ostetaan yhä ahkerammin, ja pääsiäinen ylipäätään on juhla, johon suomalaiset haluavat panostaa, kertoo tiedotteessa Lidlin kampanjoinnin ja markkinoinnin johtaja Meri Aalto.