Puolet suomalaisista tilaa maksullisia suoratoistopalveluita. Yleisin on Netflix. Sen suurimmaksi kilpailijaksi on kuitenkin noussut Disney+. Kansainvälisesti suuria maksullisia suoratoistopalveluita, kuten AppleTV+ tai Amazon Prime tilaa Suomessa edelleen vain pieni osuus kuluttajista.
Maksuttomista palveluista käytetyin on Yle Areena, jota vuoden 2023 lopussa katsoi 67 prosenttia kuluttajista. Muiden suomalaisten tv-kanavien palvelut ovat käytössä noin kolmanneksella kuluttajista. Toiseksi suosituin maksuton palvelu on YouTube. Maksuttomia lähetyksiä katsotaan myös eri uutispalvelujen nettisivuilta sekä esimerkiksi eri julkisten organisaatioiden viestintäkanavista.
Maksuttomat suoratoistopalvelut on ollut käytössä jo pidempään. Viime vuoden lopussa yleisimpiä maksuttomia palveluita oli katsonut noin 70 prosenttia kuluttajista. Tiedot perustuvat Liikenne- ja viestintävirasto Traficomin vuoden 2023 lopussa toteutettuun kuluttajatutkimukseen.