Suomen suurimpiin lifestyle-medioihin lukeutuva verkkolehti Stara ylitti miljoonan eri lukijan rajapyykin jälleen loka-marraskuussa. Vuonna 2000 perustettu Stara veti puoleensa 24. lokakuuta – 23. marraskuuta välisenä aikana 1 018 668 eri lukijaa, joista noin 969 000 lukijaa oli Suomesta. Lisäksi lukijoita oli erityisesti Yhdysvalloista, Ruotsista ja Venäjältä sekä Irlannista, Espanjasta ja Saksasta.
Lukijamäärä osoittaa, että myös suurista mediakonserneista riippumattomat verkkomediat voivat saada yhä edelleen huomattavan suuria markkinaosuuksia Suomessa varsinkin viihteen, lifestylen ja matkailun aloilla. Juuri näihin kolmeen aihealueeseen verkkomedioiden uranuurtaja Stara onkin panostanut jo yli kahden vuosikymmenen ajan.
– Nykyisin uutiset ovat pääosin negatiivisia, mutta ihmisillä on sisäsyntyinen tarve saada tasapainotettua ajatuksia. Siihen tarkoitukseen viihdeuutiset ovat monille lähes terapeuttista sisältöä. Siksi kysyntää kevyelle uutisoinnille riittää yhä edelleen niin maailmalla kuin Suomessakin. Kuluttaja on aina oikeassa, ja haastavina aikoina hyvän mielen leppoisa sisältö vetää lukijoita varsinkin verkossa, Staran perustaja Jocka Träskbäck kertoo.
Lifestyle-verkkomedia Stara perustettiin tammikuussa 2000 alunperin nimellä Pop-opas.com, mutta verkkomedia vaihtoi nimeksi Stara syyskuussa 2003. Taannoin verkkomediassa julkaistiin 150 000. artikkeli, joten kyseessä lienee myös Suomen laajin kaikkien avoimesti saatavilla oleva viihde- ja lifestyle-uutisten arkisto vuosituhannen alkuun saakka. Tähän mennessä Starassa on julkaistu 166 000 artikkelia, videota, kuvakoostetta ja haastattelua.