Napster mullisti aikoinaan musiikin jakamisen verkossa. Palvelu mahdollisti helpon ja ilmaisen tiedostojen jakamisen, mikä ei ollut musiikkiteollisuuden mieleen. Alkuperäinen Napster suljettiin vuonna 2001 ja yhtiö meni konkurssiin seuraavana vuotena.
Napster-brändi on kuitenkin edelleen olemassa. 3D-teknologiaan erikoistunut yhtiö Inifinite Reality osti Napsterin tiistaina 25. maaliskuuta 207 miljoonalla dollarilla. Yhtiön tavoitteena on hyödyntää brändiä niin kutsutussa metaversumissa tapahtuvassa markkinoinnissa.
Infinite Reality suunnittelee kehittelevänsä Napster-brändin alla virtuaalitiloja, joissa fanit voivat osallistua yhdessä konsertteihin ja kuuntelusessioihin. Lisäksi artisteilla ja levy-yhtiöillä olisi mahdollisuus myydä sekä fyysisiä että virtuaalisia oheistuotteita. CNBC-uutismedian mukaan Infinite Realityn toimitusjohtaja John Acunto vertasi ideaa pandemia-aikana suosittuun Clubhouse-sovellukseen.