Maailman suurin yhteisöpalvelu Facebook uudistuu näinä päivinä, kun sen 800 miljoonaa käyttäjää saavat palveluun uuden ulkoasun. Näin massiivinen käyttäjäkunta on oivallinen alusta myös huijareille, jotka levittävät palvelun kautta mainoslinkkejä.
Nyt tuorein Facebook-huijaus käyttää hyväkseen Simpsonit-televisiosarjan suosiota, sillä huijauslinkissä viitataan Homer Simpsonin videeon. Linkkiä klikattaessa kohdesivulla avautuu kuitenkin suuri joukko uusia mainosikkunoita.
Tämän lisäksi klikkaamalla videolinkkiä huijarit levittävät huijausta edelleen eteenpäin, koska klikkaajan omalle Facebook-seinälle ilmestyy pyytämättä linkki huijaukseen. Näin ollen klikkaaja tulee tietämättään levittäneeksi huijausta eteenpäin omille kavereilleen.